منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

چگونه حمام های بزرگ را طراحی کنیم؟

ﺳﻪشنبه, 15 اسفند 1396
بازدید : 4554
نظرات : 0

حمام بخش مهمی از خانه است و مکانی که به پاکیزگی آن تاکید شده است. امروزه طراحی حمام مهم و حیاتی است که البته با توجه به اولویت افراد متفاوت می باشد. آنها می خواهند مطمئن شوند که حمامی پر از آرامش داشته و وسایل حمام کاربردی و راحت باشد. در نتیجه بعضی از افراد تصمیم گرفتند که فضای بزرگتری را به حمام اختصاص بدهند تا آزادی و خلاقیت بیشتری در طراحی حمام و نصب وسایل و لوازم جانبی خاص مانند توالت فرنگی، کابینت روشویی ، کاسه روشویی، کابین دور دوشی ،وان و ...داشته باشند. اما به غیر از خلاقیت در طراحی حمامی زیبا، بر روی کاربردی بودن وسایل و استفاده راحت از آنها نیز تاکید شده است. بنابراین اگر می خواهید که حمام بزرگ خود را بر اساس زیبایی و کاربردی طراحی کنید، ما در این راه به شما کمک خواهیم کرد. 

حمام های بزرگ را باید به دو منطقه خشک و مرطوب تقسیم کرد. ابتدا باید شکل و فرم حمام را در نظر بگیرید و سپس بدنبال لوازم اصلی و جانبی دیگری مانند توالت فرنگی، کابینت روشویی، کاسه روشویی و کابین دوردوشی باشید.

 

10 نکته تاثیرگذار در طراحی حمام های بزرگ

 

1-انتخاب طرح رنگ

انتخاب رنگ حمام به سلیقه شما بستگی دارد. معمولا رنگ های سفید و خاکستری را به عنوان رنگ اصلی و پایه حمام انتخاب می کنند و سپس از رنگ های پر رنگ تر مانند آبی و قرمز به عنوان مکمل در دکوراسیون حمام استفاده می شود. ابتدا رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و سعی کنید که با رنگ آمیزی داخل خانه هماهنگ باشد.

 

 

2-نصب و قرار دادن وسایل جانبی حمام

 

حمام شما به برخی از لوازم اصلی مانند توالت فرنگی، کابینت روشویی، کابین دوردوشی و کاسه روشویی و لوازم جانبی مانند کاغذ توالت، شلف سرویس بهداشتی، آینه، جای صابون و ... نیاز دارد. بعد از قرار دادن اقلام اساسی، می توانید وسایل دیگری را اضافه کنید تا به زیبایی حمام کمک کند.

 

 

3-کابینت روشویی

مطمئنا با نصب کابینت روشویی حمامی زیبا تر خواهید داشت. شما می توانید وسایل اضافی و غیر ضروری مانند حوله، مایع دستشویی، صابون و ...را در داخل کابینت روشویی نگه دارید. بهتر است برای حفظ هماهنگی بیشتر با دیزاین خانه روشویی کابینتی را با دیگر مبلمان خانه خریداری کنید.

 

 

4-نشیمن

شما باید فضایی را در حمام برای استراحت اختصاص بدهید. بهترین انتخاب می تواند صندلی بلند، کاناپه و یا حتی صندلی های کوچک باشد.

5-نور

حمام باید کاملا روشن باشد. لامپ های سقفی را در جاهایی که نور بیشتری لازم دارد، مثلا در کنار قفسه، وان حمام، کابینت روشویی و کابین دوردوشی نصب کنید. بعضی از طراحان لوستر را توصیه می کنند زیرا نه فقط بر روشنایی بیشتر حمام بلکه بر ظاهر زیبا و لوکس حمام نیز کمک می کنند.

 

 

6-انتخاب وسایل دکوری

توصیه می شود برای تزئین و دیزاین حمام های بزرگ از شیشه، کاشی و حتی سنگ استفاده کنید. فقط مطمئن باشید آنچه را که انتخاب می کنید با وسایل دیگر حمام هماهنگ باشد. بهتر است وسایلی را انتخاب کنید که فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

 

 

7-آینه

حمام شما بدون آینه کامل نخواهد بود. بهترین مکان برای نصب آینه، بالای روشویی می باشد. بهترین ایده برای حمام های بزرگ استفاده از آینه های قدی و بلند می باشد. زیرا آینه بصورت بصری فضای حمام را بزرگتر نشان می دهد.

 

 

8-گل و گیاه

با استفاده از گل و گیاهان تازه و تزئینی سرسبزی و نشاط را به حمام های خود بیاورید. اما در انتخاب گیاهان دقت کنید و گیاهانی را انتخاب کنید که بتوانند در مناطق مرطوب زندگی کنند. اگر به این گیاهان دسترسی ندارید، از گیاهان مصنوعی و تزئینی استفاده کنید. 

 

 

9-قفسه

قفسه ها می تواننددر مرتب کردن حمام به شما کمک کنند. شما می توانید لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله ها و دیگر وسایل خود را در درون قفسه ها قرار بدهید. هم چنین می تواند فضایی برای قرار دادن وسایل شستشو و بهداشتی باشد.

 

 

10-هماهنگی رنگ کابینت روشویی با مبلمان خانه

شما می توانیدکابینت و مبلمان خانه را از رنگ طبیعی مانند سایه چوب و یا شاید هم سفید و بژ انتخاب کنید. این رنگ ها می توانند با رنگ انتخابی شما برای کف، دیوارها و سقف متناسب باشد.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com