منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

چگونه از کابینت روشویی با صفحات کوارتز مراقبت کنیم

ﺳﻪشنبه, 05 دی 1396
بازدید : 3142
نظرات : 0

صفحات کوارتز از سنگ کوارتز زمینی ، رنگدانه ها و رزین تشکیل شده است. این نوع سنگ ها بطور طبیعی براق هستند و نیازی به پرداخت ندارند. بدیهی است که باید برای حفظ درخشش آنها مراقبت هایی انجام بدهیم.با این حال، سنگ های کوارتز نسبت به لامینات کمتر آسیب می بینند. برای مراقبت از صفحه ی کوارتز کابینت روشویی از پاک کننده ی غیرساینده استفاده کنید و از قرار دادن وسایل سنگین و تغیرات سریع دما جلوگیری کنید.

الف - روش تمیز کردن لکه های معمولی

  1. با یک پارچه نرم و مواد شوینده ملایم پاک کنید.سعی کنید هرروز بطور مرتب آنها را با آب گرم و صابون تمیز کنید. زیرا اثرات انگشت بر روی آنها کاملا قابل مشاهده است.
  2. بهتر است برای پاک کردن هر نوع ماده ی چرب و چسبناک مانند آدامس ، گریس و یا حتی رنگ از یک برش پلاستیکی مانند یک چاقوی پلاستیکی استفاده کنید. همیشه در کشوی کابینت روشویی خود یک چاقوی پلاستیکی داشته باشید تا در صورت لزوم سریعتر به آن دسترسی پیدا کنید.
  3. برای پاک کردن گریس از اسپری پاک کننده چربی و ضد عفونی کننده بدون سفید کننده استفاده کرده و بلافاصله بعد آن را با اسفنج یا پارچه مرطوب پاک کنید.

       در صورت موجود بودن از پاک کننده های مخصوص سنگ کوارتز استفاده کنید.

ب - روش پاک کردن لکه های سخت 

  1. لکه های سخت را با چسب تمیز کنید.هم چنین می توانید از پاک کننده های مرکبات استفاده کنید. اگر لکه خیلی سخت بود کمی از پاک کننده را بر روی لکه اسپری کرده و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی آن بماند سپس آن را با آب گرم بشویید. از این روش برای پاک کردن لکه هایی مانند چسب و کارامل نیز توصیه می شود.

       2. از الکل دندانی یا ایزوپروپیل استفاده کنید. پارچه ای را به الکل آغشته کرده و بر روی لکه بمالید و سپس آن را با آب گرم تمیز کنید. از این روش برای پاک کردن لکه های رنگ وجوهر نیز توصیه میشود.

       3. در صورت لزوم برای تمیز کردن لکه های عمیق از پاک کننده های شیشه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که مارک             پاک کننده ی مورد نظر شما اصل باشد.مقداری از پاک کننده ی شیشه را بر روی لکه اسپری کرده، اجازه بدهید تا چند دقیقه بماند و سپس آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید.

       درصورتیکه تمیز کننده ی شما حاوی آمونیاک باشد و آن را به خوبی بعد از استفاده پاک نکنید به مرور زمان سنگ کوارتز کابینت روشویی از بین می رود.

ج - جلوگیری از آسیب رسیدن به سنگ کوارتز

  1. در اسرع وقت تمیز کنید.کوارتز برای مدت کوتاهی در برابر لکه ها مقاومت می کند پس بهتر است در سریعترین زمان ممکن لکه ها را پاک کنید.در ابتدا سنگ را با آب و مواد شوینده ی ملایم پاک کنید.

        برخی لکه ها مانند شراب،قهوه و چای بطور دائم سنگ را رنگ می کند.

       2. وسایل خیلی داغ را بطور مستقیم بر روی سنگ قرار ندهید. اگر چه کوارتز می تواند در برابر درجه حرارت 150 درجه                 سانتیگرادمقاومت کند، ولی با این حال احتمال آسیب دیدن سنگ کوارتز است.

       3. هرگز بطور مستقیم چاقو را بر روی سنگ نکشید. اگر می خواهید چیزی را بر روی سنگ برش دهید از تخته استفاده کنید.         اگر چه صفحات کوارتز در برابر خراش بسیار مقاوم هستند، اما قطعی نیست واشیا تیز می تواند سنگ را خراش دهد.

       4. از پاک کننده های قوی دوری کنید. صفحه ی کابینت روشویی و کانتر تاپ خود را با پاک کننده های بسیار اسیدی و قلیایی تمیز نکنید. بعد از تماس فورا آن را با مواد شوینده ی خفیف تر تمیز کرده با آب گرم بشویید. به عنوان مثال از تمیز کننده های فر، مواد شستشودهنده ی لباسشویی، کلرید میتلن و سورفنتین استفاده نکنید.

        5.  وسایل سنگین را بر روی کابینت روشویی قرار ندهید. زیرا ممکن است به مرور زمان سنگ روشویی آسیب ببیند و نقض این هشدار ممکن است گارانتی شما را لغو کند.

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com