منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

نور پردازی حمام و دستشویی

یکی از راه‌هایی که می‌توانید نگاه و احساس خود را از یک حمام یا دستشویی تغییر دهید این فضاها از خصوصی‌ترین فضاهایی هستند که هر شخص در روز چندین مرتبه قرار گرفتن در آن‌ها را تجربه می‌کند.نورپردازی مناسب در حمام باعث می‌شود نسبت به خودتان احساس بهتری پیدا کنید و در حفظ و انتقال آرامش به شما به‌خصوص در حمام بسیار مؤثر است. ازاین‌رو تنظیم روشنایی و نورپردازی این مکان‌ها است که تأثیر بسیار زیادی در زیبایی این مکان‌ها خواهد داشت درعین‌حال که احساسی خوب به شما منتقل خواهد نمود. در ادامه برخی نکته‌ها و پارامترها برای نورپردازی حمام و دستشویی بیان‌شده است. امیدواریم با رعایت آن‌ها بتوانید فضایی دلپذیر را برای خود و خانواده خود ایجاد کنید

برای نورپردازی حمام و دستشویی در ابتدا شما نیاز به ارزیابی حمام و نیازهای روشنایی خود در این مکان‌ها خواهید داشت نکته اول اینکه چه مقدار نور طبیعی در روز در حمام یا دستشویی دارید و همین‌طور ویژگی‌های شخصیتی شما به‌منظور افزایش، یا نوع رنگ نورها چگونه خواهد بود ؟!

یکی از مواردی که در دکوراسیون حمام و دستشویی مؤثر است استفاده از کابینت‌های روشویی یا کابینت‌های PVC و همچنین آینه‌ها و دور دوشی در فضای حمام و دستشویی است . انواع مختلفی برای طراحی نورپردازی حمام- دستشویی مورداستفاده قرار می‌گیرد که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها برشمرده شده است یکی از این موارد نورپردازی فعالیتی یا نصب نور در کنار آینه است.نکته‌ای که در نورپردازی آینه باید موردتوجه قرار گیرد اینکه در اطراف آینه باید منطقه‌ای به‌صورت آشکار و البته قرینه برای  روشنایی در نظر بگیرید این نورپردازی از دو طرف باعث خواهد شد هنگامی‌که به چهره  خود در آینه نگاه می‌کنید به‌طور مساوی از هر دو طرف روشن باشد و به چهره حالتی طبیعی ببخشد با این نور شما می‌توانید به بهترین شکل خود را در آینه ببینید. توصیه می‌شود که از لامپ‌های دیواری استفاده شود و آن‌ها را در ارتفاع چشم انسان در دو طرف آینه قرار دهیم(حدود 150 تا 160 سانتیمتر از زمین) . بدین ترتیب سایه کمتری خواهیم داشت. این‌گونه روشنایی بهترین حالت ممکن برای آرایش کردن، ریش تراشیدن و یا چک کردن دندان‌ها است .استفاده  از دو یا چند چراغ (همان‌طور که در شکل نشان داده‌شده است) و یا چراغ‌های حمام (مطابق آنکه در شکل نشان داده‌شده) یک‌راه عالی برای رسیدن به روشنایی حمام خوب است.

اشتباهی که اغلب افراد انجام می‌دهند این است که بالای آینه را روشن می‌کنند. این امر موجب می‌شود که نور در سقف منعکس شود و هنگامی‌که در آینه نگاه می‌کنید تصویر خود را در بعضی قسمت‌ها چون پیشانی یا بینی پرنور و با وضوح بد ببینید مسلماً این نوع روشنایی برای ریش تراشیدن و آرایش کردن اصلاً مناسب نیست .

اطمینان حاصل کنید که تمام روشنایی حمام خود  به‌طور خاص برای طراحی حمام مناسب است به‌عنوان‌مثال بررسی کنید چراغ نصب‌شده در داخل یک حمام یک منبع نوربالا مثلاً در بالای سر به‌طورکلی باید داشته باشد اما استفاده از LED Waterspring جدید مناسب برای نورپایین دیوار در پشت یک دوش حمام یا دور دوشی یا همان‌طور که ذکر شد اطراف آینه برای یک منبع نورپایین کم مناسب است.

روشنایی اطراف وان و دوش باید به‌گونه‌ای باشد که آرایش کردن، ریش تراشیدن و خواندن متن روی شامپوها را دچار مشکل نکند. چراغ‌هایی که به پایین بازتاب دارند و برای محیط‌های مرطوب ساخته‌شده‌اند را انتخاب کنید. لامپ‌هایی که دارای حباب و یا پوشش هستند، مانع خیرگی چشم می‌شوند.

نورپردازی زیر کابینت روشویی نیز بسیار زیرکانه است. یک نور خطی کم ولتاژ و یا LED زیر کابینت روشویی‌تان نصب کنید.سعی کنید از کابینت‌های ضد آب یا کابینت‌های pvc  و کابینت‌های روشویی مقاوم در مقابل رطوبت و دوردوشی برای طراحی این قسمت‌ها بهره ببرید.

بد نیست ببینید:

پارامترهای انتخاب کابینتهای حمام و روشویی کابینتی

دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

اصول کلی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

دور دوشی

 
 
 
 

 

 

در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com